Senin, 01 Maret 2010

keluarga seorang pang

Dah lama aku tak update blog aku ni. Rasa seperti tak bertuan pula blog ni. apa yang ingin aku tuliskan ya....Aku cuba lakarkan tulisan seperti di bawah ini..

Keluarga. Ya aku ingin bercerita tentang keluargaku.

Keluargaku yang keras,egois,dan sedikit konservativ.Kenapa?Baiklah..

Ayah - Seorang ayah yang baik,tapi aku tidak mengatakan ayah sepenuhnya baik.
- Selalu bersikap baik jika mood beliau tengah ok,dan tiba tak ok bila aku
minta tolong sesuatu yang penting.
- Selalu marah aku sebab aku merokok dalam rumah dengan alasan mak sakit
dan tak boleh cium bau asap rokok. Tapi bila aku tegur beliau merokok,
beliau marah aku.
- Selalu buat Mak marah.

Mak - Seorang Ibu yang sangat baik dan keras prinsipnya
- Selalu marah semua manusia seisi rumah kalau dia sedang bad mood
- Selalu marah adik-adik perempuan aku kalau balik rumah lebih dari had
yang dibenarkan yaitu pukul 10 malam. kalau aku tak balik-balik beliau tidak
akan risau sama sekali atau marah. Mungkin aku bukan salah satu Asset
berharga beliau.
- Membebel kalau selesai makan tak basuh pinggan mangkuk dan nampak
rumah berserak. Membebel di sertai lemparan objek yang dapat beliau capai
untuk melempari atau memukul aku jika tatto aku terlihat oleh beliau.
- Selalu membebel pasal cucu.

Abang - Berlagak seperti paling baik dan bertanggung jawab dirumah,padahal....
- Waktu bulan puasa selalu menipu orang tua. Berlagak dirumah puasa, di
luar tak pernah puasa.
- Mangsa pengaruh perkembangan revolusi Hardcore Mainstreem yaitu
MYHC. Hobi lepak Starbuck,Mcd,dan fastfood kapitalis. Itulah MYHC!
- Hobi menonton 'Blue Film' sejak zaman video kaset sampai ke hari ini
ketika video berevolusi menjadi compact disc atau digital compact disc
- Menipu orang tua dan berlagak paling skema depan orang tua.
- Sisi baiknya adalah tak menuntut hutang dengan aku.hahaha

adik perempuan no 1 - Suka membebel
- berlagak paling hebat dan royal sebab gaji dia besar
- Suka menyumpah dan menyatakan hilang tali persaudaraan
kalau bergadoh sesama adik beradik. Dia macam lembu
- Selalu menyatakan diri dia paling benar.
- Kalau marah,ayah pun kena maki
- Waktu baik dengan aku,dia selalu belanja aku. Sekarang dia
cakap hubungan adik beradik aku dan dia putus atas sebab
bubur. Dia memang adik aku paling bodoh yang pernah aku
miliki.
- Selalu balik lewat dari pukul 10 malam,dan selalu kena maki
hamun dengan mak. Padan Muka!!!

Adik perempuan no 2 - Baik dan selalu bernampilan sopan. Tapi mulut
boleh tahan juga.
- Paling pelokek dan berkira tentang duit. Walaupun hanya
sepuluh sen.
- Selalu kacau orang,kalau kena kacau marah
- Sekali kena tumbuk dengan aku kat kepala baru tau nak
minta ampun. ( baru sekali seumur hidup aku pukul
adik aku dan perempuan.im sorry )
- Kawan rapat Mak membebel
- Manager disalah satu syarikat. Bila aku interview kerja
di syarikat dia, aku tak lepas. No Nepotisme bagi dia kot.

Adik perempuan Bungsu - Pandai, suka melawan
- Semenjak dua menjak dah ada handphone,asyik
berkepit je handphone kat tangan. mana duit dapat
top up pun aku tak tau. Kalau kantoi dengan aku
ada boyfreind,aku sita handphone. baru tingkatan
2 dah pandai menggatal. belajar dulu,baru bercinta.
- Kena marah sikit menangis,masuk bilik dan tidur.
( tapi aku tau,dia saja masuk bilik sebab mengelak dari
kena suruh buat kerja rumah )

Tidak ada komentar:

Posting Komentar